Ara sí, Biblioteca i CAP a Marianao?

Gràcies a la lluita de l´Associació de Veïns i Veïnes El Poblet-Marianao, finalment l´Ajuntament de Sant Boi ha acceptat ubicar la Biblioteca de Marianao a la Plaça Mercè Rodoreda, que estarà integrada en la Xarxa de Biblioteques de la Diputació de Barcelona. Demanem que es contempli en els Pressupostos de 2020.

La Biblioteca de Marianao fa més de 20 anys que es reivindica. L’Ajuntament, la Generalitat i la Diputació, s´han compromès a edificar un nou CAP i una Biblioteca en el solar de la Plaça Mercè Rodoreda.

Un nou centre de salut per a Marianao.

Volem que la Generalitat contempli en els Pressupostos de 2020 la construcció d’un  altre ambulatori a la Plaça Mercè Rodoreda, ja  que l´ambulatori Montclar resulta insuficient, i que tingui les especialitats mèdiques necessàries per tal d´evitar el desplaçament a altres municipis.

El Palau Marianao: un espai de formació professional

Actualment el Clúster de Salut Mental està ubicat en una part del Palau, i encara queden molts espais sense utilitzar. Proposem que el Palau de Marianao torni a ser un Centre de Formació Professional en diversos àmbits: ciències de la salut, nutrició, medi ambient, serveis d´hoteleria (cuina i restauració), tecnologies de la informació, etc….

La Casa Gran del Bori: un centre de creació d´ocupació.

La Casa Gran del Bori (any 1.700) està catalogada com a patrimoni històric de la ciutat. Actualment pertany a SAREB (el “Banc Dolent”). Proposem que l’Ajuntament negociï la seva cessió per habilitar un centre d ́interpretació vinculat a la muntanya de Sant Ramón i a la Vall de Can Carreres, generant formació i treball (activitats educatives mediambientals, Escola de Formació Agrícola i Forestal, etc).